Een beleid op gebied van alcohol, drugs en medicijnen (ADM-beleid) zou deel moeten uitmaken van het veiligheidsbeleid van elke organisatie. Met een ADM-beleid voorkomt u veel problemen: ongevallen, ziekmeldingen, productieverliezen, lusteloze collega’s en irritatie onderling.

Het formuleren van een alcohol-, drugs- en medicijnbeleid (ADM-beleid) is een eerste stap naar een nuchtere en veilige werkvloer. Trafieq helpt u graag bij het opstellen van uw ADM-beleid. De uitgangspunten voor een goed alcohol-, drugs- en medicijnbeleid zijn volgens Trafieq: voorlichting, handhaving en behandeling. 
Wettelijk kent de invoering van een ADM-beleid instemmingsplicht van de ondernemingsraad. In haar aanpak heeft Trafieq daarom bewust aandacht voor de belangen en zorgen van de OR. 

Een ADM-beleid bestaat uit de volgende onderdelen: 

  1. Het belang van goed beleid
  2. Doel en toepasselijkheid van het beleid
  3. Alcohol, drugs en medicijnen: definities en toelichting
  4. Preventie (voorlichting)
  5. Regels
  6. Handhaving
  7. Behandeling

Trafieq registreert en verwerkt persoonsgegevens van bezoekers op haar website uitsluitend in overeenstemming met het doel waarvoor deze verkregen zijn. Trafieq maakt alleen gebruik van functionele, technische en analytische cookies.
Als je je gegevens invult op een formulier, bewaart Trafieq die gegevens tot opzegging (afmeldlink in de Nieuwsbrief)

Klik hier voor de volledige privacyverklaring van Trafieq Groep BV